-->
Top-artikelZEST Lokaal
ad van de mierden
30 september 2022

ZEST Lokaal: Samen met ons team onze klanten en de regio

Veel financieel adviseurs hebben een gepersonaliseerde editie van ZEST Magazine #8 2022 uitgebracht, met hun eigen fotografie, voorwoord en artikelen. Om hun verhalen een extra podium te bieden, delen wij iedere maand een artikel uit de ‘eigen edities’. Deze maand: Van de Mierden uit Waalwijk.

Rubriek: Over ons
Tekst: Ina Oome, Jules Pulles
Fotografie: Jeroen Pulles

Samen

Het thema van deze ZEST is samen. Een thema dat op het lijf van Van de Mierden is geschreven. Sterker nog, samen is het woord dat nooit zo duidelijk wordt uitgesproken op het kantoor, maar dat juist in alle contacten en dienstverlening naar voren komt. Het hele team werkt als collectief voor elkaar, voor klanten en voor de mensen om hen heen. Dat maakt Van de Mierden een bureau met oog voor zichzelf én de ander.

… met ons team

Van de Mierden is een echt familiebedrijf. Opgericht door de vader van huidig eigenaar Ad van de Mierden en met klanten van het eerste uur. Het familiegevoel is een belangrijke factor in de bedrijfsvoering. Natalie is als echtgenote van Ad net zo goed het gezicht van het kantoor. De meeste klanten zullen haar als eerste treffen. Zij zorgt dat iedereen zich op zijn gemak voelt en de juiste zorg krijgt. Dat doet ze extern, maar zeker ook intern. Want zonder een team van klantgerichte experts is Van de Mierden nergens.  

Dat team gaat voor elkaar door het vuur. Hoe dat komt? “Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers ook echt binding voelen met ons kantoor, dat we ze betrekken bij wat we doen en dat hun input gewaardeerd wordt”, legt Natalie uit. “Toch dat familiegevoel, denk ik. We zijn een hecht collectief, wat wordt bewezen door het zeer lage verloop dat we hier hebben. We werken graag samen en blijven dat ook graag nog lang doen.” 

Inmiddels heeft een derde generatie Van de Mierden zich in het kantoor gemeld. “Onze zoon Kyle is sinds vorig jaar aan het kijken of dit werk bij hem past”, vertelt Natalie verder. “En dat lijkt er wel op. Hij pakt veel zaken goed op en is in de afgelopen maanden een vast onderdeel van ons team geworden. Eigenlijk ging dat vanzelf en dat vinden we ook belangrijk. We hebben hem nooit deze richting in geduwd, maar als ouders en ondernemers is het natuurlijk wel heel mooi te zien dat de opvolging misschien al klaarstaat vanuit het eigen gezin. Ook dat is samen.” 

… met onze klanten

Met een hecht team krijg je veel voor elkaar. Dat is prettig  om te weten voor de klanten van Van de Mierden. “Het voornaamste in het contact met klanten is de persoonlijke touch”, legt Natalie uit. “Veel klanten kennen we al jaren en jaren en nieuwe klanten willen we goed leren kennen. We verzorgen alle financiële zaken op één en hetzelfde adres: geldzaken, verzekeringen en hypotheken. Dat zijn behoorlijk persoonlijke zaken, die we alleen goed kunnen regelen als er wederzijds vertrouwen is. We zien onze dienstverlening dan ook echt als een samenwerking tussen onze mensen en onze klanten.” 

Samenwerken betekent ook elkaar de waarheid durven zeggen. “Als een klant niet tevreden is of twijfelt over bepaalde keuzes, dan gaan we het gesprek aan. Want kwaliteit koesteren wij als onafhankelijk adviseur al vanaf dag één. Alleen dan ben je een betrouwbare partner op het gebied van financiën en assurantiën.”

Van de Mierden houdt nog altijd vast aan laagdrempelige dienstverlening. Bereikbaarheid staat voorop: of het nu via mail, telefoon of gewoon bij ons binnenlopen is, klanten voelen zich welkom en hebben veelal contact met dezelfde personen. Niet zaken meerdere keren moeten uitleggen, maar weten dat je terechtkomt bij een bureau dat jouw situatie kent en daardoor heel gericht advies kan geven. “Dat maakt dat klanten zich ook aan ons binden: we hebben een totaalbeeld van verleden en heden en kunnen daardoor ook aardig goed een toekomst inschatten. Dat is van grote waarde bij de dienstverlening die wij bieden.” 

De binding met klanten gaat bij Van de Mierden verder dan alleen de dienstverlening. “Onze klanten mogen het ook weten dat we het fijn vinden dat ze voor ons hebben gekozen. Daar hoort af en toe een cadeautje bij, maar vooral ook attenties op de juiste momenten: bij een geboorte, een trouwerij of andere bijzondere gebeurtenis. Daarmee laten we zien écht betrokken te zijn.” 

… met de regio

Een absolute meerwaarde van Van de Mierden is ook de binding met de regio. “Naast het verzekeringspakket bieden we ook hypotheek- en bankzaken. Dat laatste vanuit een RegioBank-agentschap. Want dat past helemaal bij ons. Kleinschalig en dichtbij, met veel oog voor de persoonlijke band met onze klanten. Nog gewoon binnenlopen en aan het loket je zaken regelen; dat kan nog maar op weinig plaatsen, maar voor ons is dat juist een vanzelfsprekendheid. Wij willen onze klanten kennen én de inwoners van onze regio. Juist om iets terug te kunnen doen voor de maatschappij in onze omgeving. Het blijft een wisselwerking natuurlijk. Als die band goed is, weten klanten ons ook weer eerder te vinden.” 

De aandacht die Van de Mierden, en dan met name Natalie, voor de regio heeft, is wel bijzonder te noemen. Elk jaar weer weet ze een nieuwe actie te verzinnen om een initiatief in de buurt te ondersteunen. “Ik vind het erg belangrijk dat mensen die dat nodig hebben ons weten te vinden voor mogelijke ondersteuning. Zo hebben we afgelopen jaar onze handen uit de mouwen gestoken om de plaatselijke kinderboerderij te helpen bij het realiseren van een nieuw buitenverblijf voor de geitjes. Juist in tijden van corona was de kinderboerderij een plek waar gezinnen en buurtgenoten elkaar konden blijven ontmoeten. En elkaar blijven zien, is van wezenlijk belang om je goed te kunnen blijven voelen. Dan is het ook belangrijk dat de dieren zich goed voelen in een prettig verblijf. We hebben een actie opgezet die voldoende moest opbrengen om de basis van dat buitenverblijf te kunnen maken. De actie was zo’n succes dat we binnen twee weken het bedrag bijeen hadden. We hadden een maand voor de actie staan, dus hebben we maar doorgezet en ervoor gezorgd dat er ook nog voldoende binnenkwam voor het dak. Als je dan ziet wat het resultaat is en hoe het uiteindelijk bouwen van het dierenverblijf ook weer mensen bij elkaar brengt, weet je dat het voor een heel goed doel is geweest.” 

Ook dit jaar is Natalie weer volop bezig met het uitstippelen van acties voor nieuwe goede initiatieven. Haar valkuil: iedereen willen helpen. “Natuurlijk krijg ik geregeld aanvragen voor een actie en eigenlijk zijn er zo veel mooie projecten, dat ik overal mijn steentje wel aan wil bijdragen. Ik weet dat dat niet kan, dus probeer ik wel altijd te kiezen voor een initiatief dat wat minder aandacht krijgt. Zo kreeg in maart dit jaar Stichting de Strohalm een cheque van ons, samen met de coöperatie Nh1816 Verzekeringen om een fietsplan te ondersteunen. En in april organiseerden we een crowd funding voor een Free Run Parcours voor KVG in Kaatsheuvel. Zo werkten wij ook daar aan leefbaarheid en duurzaamheid.” 


Meer weten over Van de Mierden? Kijk op https://www.vandemierden.nl/